Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

MSPO 2024: PONAR Wadowice stawia na zawieszenie hydropneumatyczne [WIDEO]

Przeciwlotniczy zestaw rakietowy Poprad na hali produkcyjnej PONAR Wadowice w Łaziskach Górnych.
Autor. PONAR Wadowice

Na stoisku PONAR Wadowice na MSPO 2024 zaprezentowano jeden z najbardziej innowacyjnych produktów polskiej branży obronnej – moduły zawieszenia hydropneumatycznego do pojazdów wojskowych o trakcji gąsienicowej. Małopolska firma nie spoczywa na laurach i inwestuje w dalszy rozwój. Rozmawiamy z wiceprezesem PONAR Wadowice Rafałem Workiem oraz dyrektorem ds. produkcji specjalnej Dariuszem Nalepą.

Artykuł sponsorowany

Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. WSK74PL

    Ciekawe, czy Jelcz będzie korzystał z wyrobów Ponaru? To mogłoby dać efekt skali, bo przy dotychczasowej wielkości HSW, max 60 pojazdów gąsienicowych to nie wchodziło w grę. Zawieszenia hydro-pneumatyczne w połączeniu z silnikami trakcyjnymi przy kołach. mogłyby zmienić kształt wielu pojazdów. Swoją drogą produkcja musi być zyskowna, skoro współtworzą spółkę Amunicja Polska, wraz z WB. i wykupują udziały państwowej Agencji Rozwoju Przemysłu .... Polecam KRS.

    1. Chyżwar

      Jelcz raczej nie. Ale kto wie jak będzie z M1. Amerykanie zamiarują wywalić z tych czołgów drążki skrętne i zamiast nich zastosować hydropneumatyki. Więc gdybyśmy także zdecydowali się na tą bardzo sensowną modernizację swoich Abramsów to Ponar miałby swój udział co najmniej w serwisie. Kiedy podpiszemy w końcu umowę na K2PL to Ponar będzie miał i tu robotę.

    2. WSK74PL

      Żeby chociaż rozwinęli produkcję seryjną Borsuka, w skali min 200 podwozi rocznie. W czołgi nie wierzę, transfer technologii nie jest w interesie Koreańczyków.

    3. Chyżwar

      @WSK74PL To jakim cudem już produkują zawieszenia do Krabów? To przecież koreańskie podwozie jest.

Reklama