„Polska ma ambitne plany rozbudowy sił zbrojnych. Airbus Helicopters ma wiele związanych z tym propozycji, w tym tych dotyczących śmigłowców szkolnych. Możemy dostarczyć platformy śmigłowcowe, jeśli chodzi o szkolenie wstępne i zaawansowane. Rozwiązania te są bazowane na lekkim dwusilnikowym śmigłowcu H145. To maszyna wielozadaniowa opracowana początkowo do zastosowań cywilnych a następnie zaadoptowana do zastosowań wojskowych” – mówi Thomas Zeman, wiceprezes Airbus Helicopters.
Materiał sponsorowany
Jak podkreśla, H145M ma wiele zalet w tym wielką efektywność kosztową, nie tylko jeśli chodzi o cenę zakupu, ale także o koszty operowania i przeprowadzania obsług.
„H145M to rozwiązanie skalowalne z nowoczesną architekturą elektroniki pokładowej. Oznacza to, że maszyna ta może zostać wykorzystana do wielu zastosowań, np. transportu, MEDEVAC, CASEVAC, wsparcia pola walki czy zwalczania czołgów. A więc H145M jest dobrym rozwiązaniem maszyny szkolne, ale jednocześnie dobrym rozwiązaniem do innych zastosowań. Także jako następca śmigłowców Mi-2." – dodaje.
Auctoritas
Jeśli już kupujemy AW101 i AW149 to raczej do szkolenia leprze było by zakupić AW109 żeby przynajmniej minimalnie zunifikować flotę śmigłowców.
gnagon
A co z produkcją najtańszych śmigłowców w ofercie firmy tj. SW 4 i Sokół. Dalej celowe olewanie i wmuszanie w klientów droższych maszyn , ale właściwej produkcji
Essex
A co ma do tego Airbus????? Pretensje do Wlochow
Norman
Wspaniały śmigłowiec .Z uwagi na otulinę śmigła ogonowego znacząco cichszy,zmniejszone ryzyko uszkodzenia wirnika-widać to maszynach LPR.Średnica wirbika głównego mniejsza.Daje to możliwość bazowania śmigłowca w każdym niemal średniej wielkości gospodarstwie rolnym mającym ciągnik do wciiągnięcia maszyny do szopy lub ukrycia w zagajniku pod siatką maskującą.
ciekawy1
Co prawda po skończeniu się resursów Mi2 może nam brakować tanich w użytkowaniu, lekkich śmigłowców łącznikowych/transportowych, ale można też przyjrzeć się rozwiązaniom innych producentów jak np. AW109.
xdx
Możliwości jest więcej z tym że przy H145m korzystasz z efektu skali , jest ich dużo w cywilnych wersjach i części i serwis masz dostępny wszędzie. USA np od lat kupuje małe Airbusy - właśnie z tego względu no i oczywiście to bardzo dobry heli. W Polsce tez masz i 135 i 145 cywilne w czasie wojny takie możliwości są na wagę złota bo masz i serwis i pilotów
Davien3
@ciekawy1 za Mi-2 juz wybrano maszyne to AW149