Siły zbrojne
Wojsko kupiło części do transportowców i symulatora

1 Baza Lotnictwa Transportowego ogłosiła zwycięzców postępowań na dostawę m.in. technicznych środków materiałowych do samolotów C-295M i M28B/PT GC, silników turbośmigłowych, symulatora lotów CAE samolotu C-295M oraz śmigłowców Mi-8.
W postępowaniu na poszczególne elementy do środków materiałowych do samolotów C-295M i M28B/PT GC, silników turbośmigłowych, symulatora lotów CAE samolotu C-295M oraz śmigłowców Mi-8 podzielonego na 57 części przetargowych ogłoszono 46 zwycięskich podmiotów. Kryteria udzielenia zamówienia zostały określone według następującego schematu:
- cena. Waga 94
- gwarancja. Waga 6
Przeprowadzono postępowania m.in. na dostawy:
- eletromechanizmu ET-01B M28B/PT GC dla samolotów M-28, którego dostawę przyznano firmie People Technology Company Sp. z o.o., wartość końcowa została ustalona na poziomie 2,077 mln PLN łącznie z VAT,
- opony podwozia przedniego i głownego DR15854T i DR30420T dla samolotów transportowych C-295M, których dostawę przyznano firmie MEGMAR Logistics & Consulting sp. z o. o., wartość końcowa została ustalona na poziomie 628,5 tys. PLN łącznie z VAT,
- akumulatora 40109-1 dla samolotów transportowych C-295M, którego dostawę przyznano firmie FIN sp. z o. o., wartość końcowa została ustalona na poziomie 265,3 tys. PLN łącznie z VAT.
- pompy paliwowej ECN-75B dla samolotów transportowych C-295M, której dostawę przyznano firmie ASMG sp. z o.o., wartość końcowa została ustalona na poziomie niemal 273 tys. zł PLN łącznie z VAT.
To rutynowy zakup, dotyczący samolotów i śmigłowców używanych przez polskie lotnictwo transportowe. Oprócz wspomnianych umów zawarto kilkadziesiąt innych, o jednostkowej wartości od kilku do kilkuset tys. zł.

CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!