Siły zbrojne
USA pokazują siłę "mostu powietrznego"
US Air Force przeprowadziło największe do tej pory ćwiczenia z udziałem 24 samolotów transportowych C-17 Globemaster III. W ćwiczeniach wzięły udział jednostki US Air Force, wraz z US Marine Corps i US Army – jak podały w komunikacie Amerykańskie Siły Powietrzne.
5 stycznia bieżącego roku, Amerykańskie Siły Powietrzne zorganizowały ogromne ćwiczenia w Joint Base Charleston, w których wzięły udział 24 samoloty transportowe C-17 Globemaster III wraz samolotami cysternami KC-135 oraz samolotami wczesnego ostrzegania E-3 Sentry. 24 C-17 należały do 437 oraz 315 Skrzydła Transportu Lotniczego. Ogółem w ćwiczeniach uczestniczyło 60 samolotów. W ćwiczeniu, zainicjowanym przez US Air Mobility Command udział wzięły jednostki US Air Force, wraz z US Marine Corps i US Army.
The #RavenelBridge flyover was just the beginning. As this post goes up, we are now executing training missions across the region to test new capabilities with joint partners, maximizing our lethality and our ability to operate in dynamic and dangerous environments.#MG23 pic.twitter.com/Kg42DEp84Q
— Joint Base Charleston (@TeamCharleston) January 5, 2023
#Airpower on display!@TeamCharleston launched 24 C-17 Globemaster III aircraft recently to test new capabilities w/ our joint partners. Way to go! @AirMobilityCmd pic.twitter.com/s3oAtU5PQQ
— U.S. Air Force (@usairforce) January 11, 2023
Samoloty transportowe C-17 rozpoczęły ćwiczenia nad lotniskiem Charleston, tym samym rozpoczynając największy jednoczesny start samolotów C-17. Następnie rozproszyły się, kreując się w stronę innych baz na terenie USA. W ćwiczeniach brały udział także samoloty F-16 w liczbie 16 sztuk, które zapewniały C-17 eskortę, zaś kolejne 20 F-16 Fighting Falcon, które symulowały wrogie samoloty. F-16 przybyły z Shaw Air Force Base i McEntire Air National Guard Base.
More than 20 F-16s from @theSCANG and @20FighterWing fought for air superiority during a mission generation exercise at @TeamCharleston.
— Air National Guard (@AirNatlGuard) January 12, 2023
The #AgileCombatEmployment exercise focused on rapidly projecting overwhelming air power and superiority. 🔗https://t.co/zIbk0rJXHU pic.twitter.com/OQR8mxJaDx
When you bring all your friends to the fight. 💪🇺🇸 We launched 24 C-17s for Mission Generation Exercise 23, to integrate with joint partners and demonstrate how rapid mobility maximizes lethality. #MG23 #JointForce #ProjectandConnect @AirMobilityCmd | @US_TRANSCOM | @usairforce pic.twitter.com/opY2FMHhW0
— Joint Base Charleston (@TeamCharleston) January 8, 2023
Is there a better way to begin a mission generation exercise than with the largest C-17 flyover since 2017? Congrats to @TeamCharleston for this impressive display of the Globemaster III’s capabilities as they soared over Charleston's Arthur Ravenel Jr. Bridge! ✈️🎉 pic.twitter.com/uFOvPrU5wU
— We Are Boeing SC (@weareboeingsc) January 5, 2023
Według komunikatu pierwsza grupa C-17 wylądowały na Pope Army Airfield, gdzie powstało centrum operacji taktycznych, które miało umożliwić bezpieczną komunikację aby usprawnić podejmowanie krytycznych decyzji i zapobiec zakłóceniom. Inne C-17, które również wylądowały w Pope AAF, zabrały spadochroniarzy, potem wystartowały i poleciały na pobliski teren zrzutu, gdzie spadochroniarze zostali zrzuceni. Po dotarciu na miejsce zabezpieczyli pas startowy do dalszych działań. Kolejne C-17, które wylądowały w Marine Corps Air Station Cherry Point załadowały wyrzutnie rakiet HIMARS, poleciały do Pope AAF. Inne C-17 wylądowały w Marine Corps Air Station Beaufor, gdzie przeprowadziły zintegrowane ćwiczenie szybkiego tankowania śmigłowców US Army AH-64 Apache. Na Hunter Army Airfield w Georgii załogi samolotów koncentrowały się na logistyce pod ostrzałem.
Here’s what experiencing Charleston at 230mph from 1,600 feet 😎✈️🇺🇸looks like!! #Blessed #MG23 #JBC17 @TeamCharleston pic.twitter.com/D82hnFqCT0
— Kelly Golden (@kelly_golden) January 6, 2023
What you saw in the sky yesterday, as 24 C-17s flew over the #Lowcountry, was made possible thanks to the non-stop work of our incredible maintenance force. (1/2) pic.twitter.com/UCE7S5RY7a
— Joint Base Charleston (@TeamCharleston) January 6, 2023
Obecnie na wyposażeniu USAF jest 222 C-17A. Zaletą tych samolotów jest to, że mogą startować z krótkich pasów startowych. Boeing C-17 Globemaster III jest wielofunkcyjnym samolotem transportowym, pozwalającym również na możliwość desantowania spadochroniarzy i ładunków. Kadłub jest długi na 53 metrów, przy rozpiętości skrzydeł wynoszącej 52 metry. Za całą moc w transportowcu odpowiadają cztery silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney F117-PW-100. Zabiera ze sobą 77 ton ładunku (m.in. czołg M1A2 Abrams) bądź 102 spadochroniarzy z wyposażeniem lub - według dostępnych informacji - do 134 pasażerów.
DDR
Niemcy mówią że zamiast nieudanego programu A400 który kosztował olbrzymie pieniądze lepiej było kupić C17 a Ameryka jeszcze coś by dorzuciła Ale tak to jest jak tworzy się nierealne pomysły z politycznoideologicznego klucza