Reklama

USA: Katastrofa F-16 Gwardii Narodowej

Fot. USAF
Fot. USAF

Zgodnie z doniesieniami amerykańskich władz, dwa myśliwce F-16 zderzyły się w okolicach bazy wojskowej nieopodal Jefferson County w stanie Georgia. Obu pilotom udało się bezpiecznie katapultować.

Do zderzenia doszło podczas rutynowych operacji odbywających się późnym wieczorem. Według lokalnych władz, wypadek miał miejsce ok. godziny 21:30 we wtorek. 

Jednego z pilotów udało się odnaleźć niemal parę minut po lądowaniu, natomiast poszukiwania drugiego z niech zajęły ok. dwóch godzin. Jak podają władze, odnaleziono go ok. godziny 23:30. Nie ma informacji na temat osób poszkodowanych na ziemi. 

Sprawą zajęła się już komisja bezpieczeństwa oraz Siły Powietrzne USA, które przeprowadzą szczegółowe dochodzenie. Pierwsze doniesienia mówiły o kolizji dwóch małych samolotów w okolicach Louisville. Nie wiadomo co było przyczyną wypadku. Maszyny F-16C należały do Gwardii Narodowej Południowej Karoliny.

Czytaj też: "Pokazowe" myśliwce rozbiły się w USA

 

 

 

 

 

WIDEO: Burza w Nowej Dębie. Polskie K9 na poligonie
Reklama

Komentarze (6)

  1. 45

    Chyba nie,skoro odchodzą do cywila.To że im brakuje, to oni to piszą .To że linie lotnicze szukają to pisze też w formie płatnych ogłoszeń.Pieniądz rządzi światem.Za wartości nic nie kupicie.Weźcie w rękę Flight Int i tam tego jest multum.Oczywiście szukają ludzi doswiadczonych i specjalistów.Bezrobotny tam nie ma co szukać.

  2. 45

    Amerykanie nie mają pilotów,Brytowie też,bo linie lotnicze coraz lepiej płacą.To jest rynek.Dobry pilot z angielskim jest szukany przez wszystkie linie lotnicze.Ostatnie lata to boom w przewozach.Zamawiane są samoloty i szuka się pilotów dla nich.Armia to dziadostwo bo budżet .Kto płaci to ma.

    1. Trollhunter

      Akurat Brytyjscy czy Amerykanscy piloci mysliwcow zarabiaja najlepiej. Czesto lepiej niz piloci cywilni w jakiś podrzednych liniach.

  3. otwieracz oczu

    Parę słów prawdy o amerykańskim lotnictwie, których od daviena i vvv się nie dowiecie. Jakieś 2 miesiące temu dowódca amerykańskiego lotnictwa stwierdził, że z uwagi na brak pieniędzy i cięcia w nalotach obecny amerykański pilot wojskowy umie zaledwie 40% tego co jego starszy kolega sprzed kilkunastu lat! Nalot pilotów myśliwskich w USA obecnie wynosi kilkanaście procent tego co 10 lat temu. Niektóre jednostki mają tak mały nalot, że piloci utracili uprawnienia i z podobnego powodu brak jest instruktorów i jest problem z odzyskaniem uprawnień! 10 lat temu piloci US Navy latali Hornetami nawet nawet 10x więcej niż obecnie! 2/3 Hornetów jest uziemiona i skanibalizowana by części z nich służyły pozostałej 1/3. Średni wiek amerykańskiego myśliwca to 25 lat (2x więcej niż rosyjskich) i większość z nich jest starsza od latających na nich pilotów! Podobnie do Hornetów, 2/3 CH-53 jest niesprawna i uziemiona. Trochę lepiej jest z F-16 i F-15, z których "tylko" połowa, a nie 2/3 jest niesprawna, ale sytuacja drastycznie się pogarsza, bo części do starszych modeli F-15 i F-16 są od lat nieprodukowane, więc kanibalizuje się część maszyn, by utrzymać pozostałe (jeszcze gorzej pod tym względem jest z B-52 i B-1, gdzie mnóstwo komponentów nie jest już wcale produkowanych i niektóre z nich demontowano nawet z egzemplarzy wystawionych w muzeach by je zdobyć!). Na modernizację wszystkich(!) amerykańskich F-16, którą tak zachwala davien (AESA itp.) przeznaczono w tym roku "zawrotną" kwotę... 16 mln$ - co za to można zmodernizować? Modernizuje się też zabytkowe lampowe radary F-15 - w "zabójczym" tempie 8 szt. rocznie - można sobie policzyć kiedy USA skończy. Nie dziwcie się katastrofom.

    1. X

      Siły powietrzne USA, są najnowocześniejsze na świecie, mysliwce F15/F16/F18 mają znacznie lepszą awionike od rosyjskich SU czy MiG, i nic tego nie zmieni. Rosja pod względem technologii lotniczej, jest daleko za USA, więc nie pisz bzdur o amerykańskich problemach ( napisz lepiej o rosyjskich problemach ) Co do samych samolotów, to np. F 18 już nie długo będzie zastępowany przez myśliwiec piątej generacji F 35, natomiast F 15 ,może zastąpić F 22 Raptor w liczbie prawie 200 sztuk ( pamiętaj! , że w każdej chwili można wznowić ich produkcje ) Piszesz, że USA ma problemy, a jednak Amerykanie sukcesywnie wprowadzają do swojej floty powietrznej mysliwce piątej generacji, teraz pytanie , kto inny na świecie posiada maszyny wykonane w technologii Stealth? ? ( F35/ F22 / B2 ) Rosyjski SU T 50 to wciąż myśliwiec generacji 4+ podobnie jak SU 35, Jeżeli chodzi o katastrofy, to rosjanie mają ich jeszcze więcej. Co do modernizacji myśliwców, to rosjanie mają ogromne problemy wynikające po prostu z braku odpowiednich technologii. Ps. Piszę często o technologii militarnej, bo USA na tym polu , nie ma sobie równych, i nic jak na razie tego nie zmieni. Reasumując, nie otworzyłes mi oczu, bo mam je otwarte i widzę wyraźną przewagę USA !!! pozdrawiam.

  4. castle25

    Tyle katastrof w tak krótkim czasie z udziałem tych dwóch typów maszyn które są podstawą lotnictwa taktycznego USA może nie być w cale takie przypadkowe. Być może te zdarzenia w najbliższym czasie mogą stać się argumentem przyśpieszenia we wprowadzaniu na uzbrojenie lotnictwa w samolotów F-35 które maja właśnie zastąpić F-16 i F-18. Szkoda tylko że w jednym z wypadków zginął pilot .

  5. gad

    Amerykański odpowiednik Obrony Terytorialnej ma na wyposażeniu F16...

    1. Kosmit

      Gwardia Narodowa to nie jest odpowiednik obrony terytorialnej. To jest bardziej "wojsko drugiego rzutu", pełniące także funkcje obrony terytorialnej z uwagi na jej charakter (składa się z żołnierzy z określonego stanu).

  6. Piotr

    W ciągu ostatnich kilkunastu dni amerykanie stracili w wypadkach sześć samolotów: 2 F-18F, 3 F-16 i 1 F-18C to nie wystawia dobrej oceny zarówno pilotom jak i procedurom obowiązującym w USA

Reklama