Reklama
Czytaj też:Zjednoczone Emiraty Arabskie odebrały okręt patrolowy „Salahah” Jest to następny tego typu kontrakt realizowany w ostatnim czasie przez stocznię STX. Wcześniejszy dotyczył dostarczenia dla sił morskich Maroka w 2012 r. okrętu patrolowego „Bir Anzaran” (projekt OPV 70) o długości 70 m. Obecnie mają być budowane trzy inne, choć mniejsze patrolowce. Najważniejszy z nich to OPV 45 o długości 45 m. Został on zamówiony przez Senegal do nadzoru własnej strefy ekonomicznej, w tym przede wszystkim do ochrony rybołówstwa, które jest podstawą tamtejszej gospodarki. Jednostka ta ma zostać wprowadzona już we wrześniu 2014 r.  Jest to dowód dużego zaufania wobec STX z Lorient ponieważ OPV 45 jeszcze nigdy nie był zbudowany. Dwie inne jednostki patrolowe (typu RPB 33) o długości 33 m mają być przekazane dla Togo. Pierwsza jednostka tego typu (dla Senegalu) została zbudowana w połowie kwietnia br. w małej stoczni Ufast w Quimper. Dwa nowe patrolowce tego typu dla Togo mają być przekazane w kwietniu i sierpniu 2014 r. tym razem przez STX z Lorient. Czytaj też: Rosja: Kolejne patrolowce dla straży granicznej Okręt OPV 45 dla Senegalu ma mieć kadłub wykonany ze stali a nadbudówki z aluminium. Jego autonomiczność to 10 dni i zasięg 2000 Mm. Poza całą gamą systemów elektronicznych okręt ma mieć dwie szybkie łodzie inspekcyjne wodowane z dwóch slipów rufowych. Patrolowce dla Togo RPB 33 mają kadłub wykonany z kompozytów wzmocnionych włóknem szklanym, natomiast nadbudówki z aluminium. Posiadają on jeden slip rufowy dla jednej łodzi inspekcyjnej o długości 6,2 m. [caption id="attachment_23254" align="alignright" width="300"]Okręt patrolowy OPV 45 ma być zbudowany dla Senegalu– fot. Raidico Marine Okręt patrolowy OPV 45 ma być zbudowany dla Senegalu– fot. Raidico Marine[/caption] Cechą charakterystyczną obu tych projektów jest mostek panoramiczny pozwalający obsadzie wachty na prowadzenie obserwacji wzrokowej z wnętrza mostka wokół całego okrętu. (MD)
Reklama
Reklama

Komentarze