Siły zbrojne
Remont przekładni głównych Mi-2
3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej poinformowała o decyzji o udzieleniu zamówienia na remont przekładni głównych do śmigłowców Mi-2.
3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej opublikowała ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante, w którym zawiadamia o wydaniu decyzji o udzieleniu zamówienia na remont (naprawę główną) przekładni głównych WR-2 do śmigłowców Mi-2 w latach 2018-2020. Decyzję wydano na rzecz firmy Pratt @ Whitney Rzeszów S.A. w ramach procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu/uprzedniego ogłoszenia.
W uzasadnieniu przyjęcia trybu procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu wskazano, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A., gdyż firma ta jest jedynym właścicielem (na zasadach praw wyłącznych) właściwej dokumentacji technicznej, a ponadto dysponuje również zdolnościami technicznymi, niezbędną wiedzą oraz przeszkolonym personelem do realizacji tegoż zamówienia i nie istnieje rozwiązanie zastępcze umożliwiające jego realizację.
Czytaj też: Mi-2 będą latać dłużej
Obecnie w służbie pozostaje jeszcze ok. 40 śmigłowców Mi-2, wycofywanych ze względu na wyczerpywanie się resursów. Ministerstwo Obrony Narodowej zapowiedziało na 2018 r. uruchomienie programu o kryptonimie Perkoz, który będzie dotyczył zakupu lekkiego lub średniego śmigłowca wielozadaniowego.
Frank
WSK Rzeszów sprzedano w 2002 roku(SLD) za 70mln $. W 2005r(PiS-Samoobrona-LPR) PZL Mielec za 50 mln$. W 2010r. (PO-PSL) PZL Świdnik poszedł za 80mln $. Tak sprzedano polski przemysł lotniczy wraz z calym wieloletnim dorobkiem i dokumentacjami technicznymi... co nam zostało? Malowanie i odświeżanie w Bydgoszczy i Łodzi. Jaką sytuacje mamy obecnie? Kupujemy 2 cywilne śmigłowce za 100mln zł mowa o S70i dla policji, przed prywatyzacją PZL Świdnik cena podstawowego W3 Sokół wynosiła ok. 20mln zł, czyli prostym rachunkiem zamiast 2 moglibyśmy kupić 5 śmigłowców które spełniałyby identyczne zadania. Tak wyglądają oblicza zbawiennych prywatyzacji.
podatnik polski
Wg tutejszych znafcuf nie powinno się remontować Mi-2 (tylko pewnie kupić Blackhawki). USA remontuje i używa UH-1 Iroquois (1959), ale wg znafcuf Polska w porównaniu z USA jest bogata i nie powinna remontować Mi-2 (1965).
say69mat
Rewelacyjne posunięcie, jako element koronowej operacji psychospołecznej. Polegającej na rozgrywaniu emocji potencjalnego przeciwnika. Przecież widok eskadry \'czajników\' w locie, każdego weterana formacji wojsk aeromobilnych - i nie tylko - musi wzruszyć do ... łez.
About
Trochę to brzmi przerażająco. Stary czołg - jak się zepsuje, to stanie. Załoga rzecz jasna \"ocaleje\". Ale jak się w powietrzu zepsuje stary śmigłowiec? Czy p. minister weźmie na siebie odpowiedzialność za życie pilotów?
Czesio
Brawo dobra zmiana, modernizacja armii pełną gębą. Mi-2 wymiata wszystkie inne śmigłowce.
marcin
To wyrzucanie pieniędzy w błoto. Zarówno Mi2 jak W 3 Sokół powinny być wycofane i to jak najszybciej. Oczywiście, przy braku nowoczesnych śmigłowców nie ma na czym latać.
As
Nasze zmodernizowane MI-2 będą w 100% spełniać wymagania pola walki w XXXXIIII wieku.
Pawi
Ciekawe czy te z muzeum też wrócą do służby jak t72? Zasilą nowofrmowaną \"nowoczesną\" dywizje
O Rany!
Caracale oczywiście były przestarzałe.
Railman
Można było zapytać za granicą np w Motor Sicz ile sobie winszuja za taką przekładnie A ewentualnie kupić w Świdniku zamiast udzielać wyłączności dla P&W bo to z miejsca podbija cenę. Jeśli wiem to ja....prosty chłop to na 100% wie to również zamawiający .A tak na marginesie to dla czego zostały sprzedane wyłączne prawa do produkowanych w Polsce śmigłowców?
ciekawy
a następnie wyremontowane przekładnie trafią do maszyn, które zostaną przekazane AMW i oddane jako reklamy przydrożnych barów?