Siły zbrojne
Prace nad Kołowym Transporterem Rozpoznania Inżynieryjnego
Inspektorat Uzbrojenia poinformował o rozpoczęciu postępowania związanego z przeprowadzeniem pracy rozwojowej „Kołowy transporter rozpoznania inżynieryjnego KTRI”.
Przedmiotem postępowania jest wykonanie etapu pracy rozwojowej ws. kołowego transportera rozpoznania inżynieryjnego (kryptonim Jodła – KTI) – Określenie Założeń do Projektowania. Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektu koncepcyjnego, w oparciu o wymagania zawarte we wstępnych założeniach taktyczno-technicznych, analizy techniczno-ekonomicznej oraz projektu założeń taktyczno-technicznych.
Omawiane prace mają zostać zrealizowane do 31 października 2016 roku, a oferty mają być składane do 16 listopada 2015 roku. Postępowanie zostanie przeprowadzone w trybie zamówienia otwartego, na podstawie Regulaminu w sprawie zasad i trybu udzielania w IU zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, o których mowa w art. 131b Prawa Zamówień Publicznych oraz Kodeksu Cywilnego. W praktyce oznacza to, że do postępowania nie stosuje się Prawa Zamówień Publicznych z uwagi na wartość kwotową nie przekraczającą określonego przepisami progu.
W dialogu technicznym ws. pozyskania Kołowego Transportera Rozpoznania Inżynieryjnego brały udział WZM Siemianowice Śląskie S.A. (obecnie Rosomak S.A.), Polski Holding Obronny wraz ze spółkami PCO S.A., Bumar Elektronika S.A. (obecnie PIT-RADWAR S.A.), BZE Belma S.A., ZM Tarnów S.A. oraz Cenrex Sp. z o.o., a także AMZ Kutno sp. z o.o. wraz z WITI Wrocław oraz KEN-BIT Sp. z o.o.
Wykonawcy będą musieli wykazać się m.in. należytym wykonaniem co najmniej jednej pracy rozwojowej lub wdrożeniowej, której przedmiotem był kołowy transporter opancerzony w ciągu ostatnich 3 lat bądź też w czasie działalności, jeśli jest on krótszy niż 3 lata.
W trakcie dialogu technicznego zakładano, że transporter KTRI ma dysponować zdolnościami w zakresie rozpoznania inżynieryjnego (w tym sprawdzania przejezdności szlaków i przepraw) oraz możliwością badania rodzaju skażeń. Zakładano m.in. wyposażenie transportera w radar ARS-200.
Obecnie funkcję transporterów rozpoznania inżynieryjnego pełnią pojazdy gąsienicowe na podwoziu MT-LB.
Zgred
Tak można do końca świata.
pablo
Mydło i powidło, czyli nowy pojazd?
Podbipięta
Tych TRI ,co są na fotce mamy ponad 100/ na stanie /
Anonim
"opracowania projektu koncepcyjnego, w oparciu o wymagania zawarte we wstępnych założeniach taktyczno-technicznych, analizy techniczno-ekonomicznej oraz projektu założeń taktyczno-technicznych" Czyli pomówmy o problemie... czy wojsko nie może się przygotować, popatrzeć na niemcy, czechy, szwecje, zobaczyć co oni mają, porównać z tym co my mamy teraz i powiedzieć że chcemy mieć : to, to i to Zrobić przetarg kto chce, kiedy i za ile jak nikt, to zobaczyć co jest dostępne "od ręki" i za ile i kupić. A nie takie dialogi techniczne gdzie pytamy pana Zdzicha co może zaoferować... I wybiorą, zamiast za 2 lata to za 15 i jeszcze będzie sukcec bo kupią 3 sztuki aaach.... Przepraszam że tak chaotycznie napisane ale już mnie denerwują te dialogi na opracowania projektów koncepcyjnych (jakby tyle trwały przygotowania do wyborów do sejmu to nowy rząd byłby za 25 lat)
zgoda
Obecne TRI posłużą jeszcze z 10-12 lat, na dzień dzisiejszy niczego im nie brakuje. Zostały zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce, niech i następne coś w Polsce z pieniędzy MON zostawią.
Hammer
A po co? I tak zakupią na zachodzie! Proponuje zakończyć proces topienia pieniędzy w projekty z góry skazane na porażkę (Skorpion, Anders, Gawron, PL concept itp. projekty, a jest ich cała masa)
dwada
czesc pieniedzy topia same zaklady zbrojeniiowe - anders pl01
kdsfgfg
racja, a po co ? nie taniej będzie kupić 100...rowerów (pływających) i 100 wielozadaniowych szpadli ? ;) kolejny program który potrwa 10 lat i nic nie da