Siły zbrojne
Podniebne szkolenie podchorążych
![Śmigłowiec SW-4. Fot. 4 SLSz](https://cdn.defence24.pl/2020/03/30/800x450px/2dQ7WttFk7bPuiKm4xJQnHLmJ66lEEhcDWmNy0mN.azy2.jpg)
Jak informują służby prasowe 4. Skrzydła Lotnictwa Szkolnego, w 41 Bazie lotnictwa Szkolnego w Dęblinie oraz 42 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Radomiu podchorążowie IV i V roku Lotniczej Akademii Wojskowej rozpoczęli praktyki lotnicze, które potrwają do późnej jesieni. Zaplanowany dla nich nalot wynosi kilka tysięcy godzin.
Szkolenie lotnicze rozpoczęli podchorążowie V roku studiów w LAW o specjalnościach: pilot samolotu odrzutowego, pilot samolotu transportowego i pilot śmigłowca. Szkolenie podchorążych będzie trwało do końca listopada br. i ma za zadanie wyszkolić 36 przyszłych adeptów lotnictwa. Na początku kwietnia dołączy do nich również 50 studentów IV roku.
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80o2c_2.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80ohk_10.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80omv_14.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80oq9_5.jpg)
Oprócz szkolenia na samolotach PZL-130 Orlik, M-28 Bryza i śmigłowcach Mi-2 oraz SW-4, rozpoczęto szkolenie kolejnego rocznika przyszłych pilotów M-346 Bielik. System kształcenia lotniczego na dobre pożegnał zasłużoną TS-11 Iskrę.
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80o3e_7.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80oim_11.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80ons_15.jpg)
Pierwsza część praktyk to szkolenie naziemne, które składa się z bloku zajęć teoretycznych, treningów w kabinie samolotu oraz sesji symulatorowych na symulatorach lotów. Podchorążowie zapoznają się lub utrwalają wcześniej zdobytą wiedzę na temat docelowych statków powietrznych, procedur wykonywania lotów oraz korespondencji radiowej. Zostają również zapoznani z lokalnymi procedurami obowiązującymi na lotnisku. Przygotowanie naziemne kończy się egzaminem teoretycznym.
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80oe4_8.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80oj6_12.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80oom_3.jpg)
Kolejny etap to szkolenie praktyczne. Podchorążowie przechodzą cykl treningów i przygotowań do lotów oraz opanowują technikę startów i lądowań. Następnie studenci będą zdobywać nowe umiejętności w doskonaleniu umiejętności w wykonywaniu operacji lotniczych w lotach z widocznością (VFR) oraz według wskazań przyrządów (IFR), a także w wykonywaniu lotów taktycznych i lotów w ugrupowaniach.
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80ofx_9.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80ok8_13.jpg)
![image](https://cdn-legacy.defence24.pl/defence24.pl/upload/2020-03-30/q80op6_4.jpg)
Zakłada się, iż do ukończenia „Szkoły Orląt” każdy podchorąży powinien wylatać około 350 godzin, z czego 200 godzin to nalot na wojskowych statkach powietrznych w 4 SLSz. Taki nalot pozwoli przyszłym lotnikom ubiegać się o 3 klasę pilota wojskowego.
Swidniczaneczka
SW 4 jeszcze latają A przeglądy okresowe gdzie? MON śpi albo brakuje kasy dla Dęblina