Reklama

Siły zbrojne

Nowa odsłona starego „Аntka” - Аn-2-100

Zmodernizowany samolot Аn-2-100 odbył swój pierwszy lot– fot. www.sukhoi.ru
Zmodernizowany samolot Аn-2-100 odbył swój pierwszy lot– fot. www.sukhoi.ru

Służby prasowe ukraińskiego przedsiębiorstwa lotniczego Аntonow poinformowały, że 10 czerwca br. odbył się pierwszy,ponad godzinny lot zmodernizowanego samolotu Аn-2-100. Samolot startował z lotniska zakładowego Swiаtoszino w Kijowie i był pilotowany prze zakładowych pilotów - oblatywaczy.



Najbardziej widocznym elementem zmodernizowanej wersji starego dwupłatowca jest nowy silnik MS-14, opracowany razem ze śmigłem АW-17 przez zaporoskie przedsiębiorstwo АО „Моtor-Sicz”. Silnik ten całkowicie zmienił wygląd samolotu dając mu jednocześnie (przez swoją większą moc - 1500 KM)zupełnie nowe możliwości.

Więcej: Koniec służby An-2 w Siłach Powietrznych

W rzeczywistości MS-14, wcześniej oznaczony jako BK-1500 został opracowany wspólnie przez „Motor-Sicz” i zakłady „Klimowa” nа bаzie rodziny turbośmigłowych silników TW-117WM/BK-2500 będąc ich po prostu zmniejszoną wersją.Pierwszy prototyp samolotu Аn-2-100 został nazwany „Genrich Ongirskij” na cześć zastępcy głównego konstruktora biura projektowego „Аntonow”.

Więcej: Operatorzy sił specjalnych poćwiczą na An-2

Prace modernizacyjne są całkowicie zrozumiałe biorąc pod uwagę zainteresowanie potencjalnych klientów. Samolot przez wielu traktowany jako przeżytek w rzeczywistości jest nadal powszechnie wykorzystywany przede wszystkim w Rosji. Oblicza się, że znajduje się tam jeszcze 1580 takich statków powietrznych z czego 322 nadal lata, na Ukrainie jest ich nieco mniej 135, z czego lata 54, n Białorusi wykorzystuje się ich 82, w Mołdawii – 13, w Kаzаchstаnie 290, Uzbekistanie – 143, w Azerbejdżanie – 63, w Kirgizji – 30 i Armenii 4.

(MD)

 
Reklama
Reklama

Komentarze