Reklama

Siły zbrojne

Kielecka premiera Mustanga

Fot. Juliusz Sabak/Defence24
Fot. Juliusz Sabak/Defence24

Na XXVIII Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach swoją publiczną premierę ma Mustang, czyli zakupiony przez Ministerstwo Obrony Fordy Ranger XLT. Pojazd prezentowany jest na Wystawie Sił Zbrojnych RP.

>>> MIĘDZYNARODOWY SALON PRZEMYSŁU OBRONNEGO MSPO 2020 - SERWIS SPECJALNY DEFENCE24.PL <<<

Przypomnijmy, że zawarta 31 marca br. przez 2. Regionalną Bazę Logistyczną z konsorcjum firm Glomex MS Polska Sp. z o. o. (lider) i Glomex MS s.r.o. umowa dotyczyła dostawy w latach 2020-2022 samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia w liczbie 435 szt. w ramach gwarantowanego zamówienia oraz 150 szt. w ramach opcji. Wartość umowy wynosiła 121 mln PLN brutto.

Zgodnie z zawartym 1 lipca br. aneksem wykonawca dostarczy zamiast samochodów Nissan Navara, samochody Ford Ranger XTL i to zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem, co było jednym z priorytetów MON. Jednocześnie w wyniku prowadzonych negocjacji udało się obniżyć wartość umowy o ponad 2,5 mln PLN, co pozwoliło na zwiększenie zamówienia o 13 pojazdów w ramach opcji (ze 150 szt. do 163 szt.).

image
Fot. Mateusz Multarzyński/Defence24

Prezentowany Ford Ranger na stoisku Inspektoratu 2 RBLog konfiguracji XLT napędzany jest silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue o mocy 125 kW/170 KM, który współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią. Napęd 4x4 przenoszony jest za pośrednictwem skrzyni redukcyjnej o dwóch przełożeniach sterowanej elektronicznie z możliwością przełączania napędu 2x4/4x4 w podczas jazdy. Poruszanie się samochodem w trudnych warunkach wspomaga system kontroli trakcji oraz elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego w tylnym moście.

Wojskowe Rangery otrzymały stalowe felgi o rozmiarze 16” z wkładkami typu run-flat firmy Hutchinson oraz oponami AT BFGoodrich. Pojazdy wyposażone będą również w dedykowaną zabudowę skrzyni ładunkowej typu hardtop z trzema otwieranymi pokrywami, mocowania do transportu np. kolejowego oraz hak holowniczy.

Z kolei np. uchwyty na środki łączności mają być montowane już indywidualnie przez użytkowników zgodnie z ich potrzebami/wymaganiami.

image
Fot. Mateusz Multarzyński/Defence24

Co ciekawe na stoisku firmy Glomex można zobaczyć Forda Rangera w wersji Raptor, która charakteryzuje się silnikiem 2.0 EcoBlue BI-Turbo o mocy 157kW/213 KM, 10-biegową przekładnią automatyczną oraz zawieszeniem wyczynowym FOX Pro, które to elementy zapewniają bardzo wysokie parametry trakcyjne w różnych warunkach drogowych/terenowych.

>>> MIĘDZYNARODOWY SALON PRZEMYSŁU OBRONNEGO MSPO 2020 - SERWIS SPECJALNY DEFENCE24.PL <<<

Reklama
Reklama

Komentarze