Siły zbrojne
CSAR-X dla Sikorsky'ego?

12 grudnia br. pojawiły się nowe informacje dotyczące amerykańskiego przetargu na nowe śmigłowce ratownictwa bojowego CSAR-X - wszystko na to wskazuje, że producenci śmigłowców oddali rywalizację walkowerem.
Termin składania ofert upływa 3 stycznia 2013 roku, jednak już teraz okazuje się że trzech oferentów chce zrezygnować z udziału w postępowaniu. Tym samym pozostawią wolną drogę, aby nowym śmigłowcem CSAR został HH-60M Black Hawk. Wszystko przez zapis ograniczający budżet programu do 7 mld dolarów.
Z tego też względu z postępowania wycofuje się konsorcjum Boeing/Bell (HV-22 Osprey), samodzielnie Boeing (HH-47 Chinook), konsorcjum Northrop-Grumman/AgustaWestland (HH-101 Merlin), a także EADS. Może to oznaczać, że Departament Obrony szybko podpisze kontrakt na HH-60 Black Hawk produkowany i oferowany przez firmę Sikorsky.
(ŁP)
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!