Siły zbrojne
Argentyna odbiera ostatniego zmodernizowanego C-130
Ministerstwo obrony Argentyny poinformowało, że odebrało piąty, ostatni zmodernizowany samolot transportowy C-130 dla Argentyńskich Sił Powietrznych. Proces modernizacji obejmował unowocześnienie systemów nawigacyjnych, łączności, alarmowych, obserwacyjnych oraz dostosowanie do użycia gogli noktowizyjnych.
Ministerstwo obrony Argentyny poinformowało w mediach społecznościowych na Twitterze, że odebrało ostatni 5 zmodernizowany samolot transportowy C-130 dla Argentyńskich Sił Powietrznych (Fuerza Aérea Argentina – FAA). Modernizację dokonały zakłady Fabrica Argentina de Aviones (FAdeA), a odbiór miał miejsce 23 grudnia ubiegłego roku, tym samym kończąc z powodzeniem rozpoczęty w 2014 roku program modernizacji tych samolotów. FAdeA jest autoryzowane przez Lockheed Martin do obsługi technicznej maszyn C-130 Hercules, zajmując się modernizacją ich systemów, w tym modyfikacją awioniki, systemów pomocniczych oraz silników.
LA #FAA🇦🇷✈️ RECIBIÓ SU QUINTO C-130 HERCULES MODERNIZADO
— FuerzaAéreaArgentina (@FuerzaAerea_Arg) December 23, 2022
El 22 de diciembre de 2022, un equipo de trabajo del Área Logística Córdoba y de la I Brigada Aérea finalizó las tareas de recepción de la aeronave Lockheed C-130 Matricula TC-64
⬇️➕️Info⬇️https://t.co/9umybUtRHC pic.twitter.com/lbw8YCYq39
#Industria | Este es el Hércules C130 T-64 "Estrecho San Carlos", recientemente modernizado en la Fábrica Argentina de Aviones "Br. San Martín", para la @FuerzaAerea_Arg.
— Ministerio Defensa (@MindefArg) January 1, 2023
Con este quinto y último Hércules, #FAdeA cumplió exitosamente con el programa que comenzó en 2014. pic.twitter.com/MUefjVls2W
La Fábrica Argentina de Aviones #FAdeA entregó el Hércules C130 T-64 a la @FuerzaAerea_Arg, modernizado en sus instalaciones.
— Ministerio Defensa (@MindefArg) December 30, 2022
Con la entrega del quinto Hércules, FAdeA cumplió con éxito el programa de modernización de estos aviones iniciado en 2014. pic.twitter.com/tW1RHZMf3n
C-130 (TC-64) Estrecho San Carlos (bo taką nazwę posiada samolot) będzie stacjonował El Palomar, a obsługiwać jego będzie I Brigada Aérea (I. Brygada Powietrzna).
Czytaj też
Proces modernizacji obejmował unowocześnienie systemów nawigacyjnych, łączności, alarmowych, obserwacyjnych, obejmował także cyfryzację systemów kontroli.
W komunikacie prasowym wydanym przez argentyńskie ministerstwo obrony zauważono, że ulepszenia dodane do C-130 pozwolą siłom powietrznym na ich eksploatację przez co najmniej 20 lat. Obecnie Argentyński Siły Powietrzne dysponują trzema C-130H, w tym jednym L-100 będącym wersją cywilną tej konstrukcji oraz dwoma samolotami tankowania KC-130H . Wszystkie Herculesy wchodzą w skład I. Brigada Aérea, stacjonującej w El Palomar.
Samoloty transportowe C-130 Hercules produkowane są przed amerykańską firmę Lockheed w kolejnych wersjach od połowy lat pięćdziesiątych, jest to więcej jeden z najdłużej produkowanych samolotów w historii lotnictwa - dotychczas powstało ponad 2500 egzemplarzy. Herculesy używane są przez siły zbrojne ponad 50 państw.
Czytaj też
Hercules to samolot przystosowany głównie do transportu osób i towarów na średnich odległościach - w jego ładowni może zmieścić się np. niemal setka pasażerów, 64 spadochroniarzy czy dwóch do trzech pojazdów Humvee. Samoloty te często używane są m.in do ewakuacji czy transportu rannych.
Monkey
Argentyńskie siły zbrojne to żenada. Ten kraj jest bardzo biedny. Przynajmniej Brytyjczycy nie muszą się obawiać o Falklandy.