Przemysł Zbrojeniowy
Wybrano dostawcę silnika dla Eurodrone MALE

Główny wykonawca Airbus ogłosił, że wybrał silnik Catalyst, opracowany przez należącą do GE Aviation firmę Avio Aero do napędzania flagowego drona, który ma zostać zakupiony przez Włochy, Francję, Niemcy i Hiszpanię.
Konkurs na dostawę nowego flagowego europejskiego drona z silnikiem wygrała firma należąca do GE, mimo krytyki, że nie jest to wystarczająco europejskie rozwiązanie dla bezzałogowca. Zaprojektowany w Europie przez włoską firmę Avio Aero, Catalyst był „najlepszym rozwiązaniem opartym na doskonałej wydajności, niższym ryzyku rozwoju, lepszej ekonomii eksploatacji, a także potencjale wzrostu" – powiedział Jean-Brice Dumont, szef działu samolotów wojskowych w Airbusie.
Avio Aero pokonało konkurencję z francuskiego Safran Helicopter Engines, który zaoferował swój Ardiden 3TP dla dwusilnikowego drona o rozpiętości skrzydeł 30 metrów.
Wygrał mimo głosów w w Europie, że nie można przekazać takiej transakcji firmie należącej do USA. Wydaje się, że Dumont odniósł się do tych zastrzeżeń w swoim oświadczeniu, twierdząc, że „Catalyst zaoferuje prawdziwie europejskie rozwiązanie, a tym samym przyczyni się do ogólnej roli Eurodrone jako czynnika umożliwiającego strategiczną autonomię".
Dodał: „Catalyst to silnik sprawdzony w locie, w całości opracowany i wyprodukowany w Europie. Oprócz programu Eurodrone, silnik ten został pomyślany jako w 100% wolny od ITAR (rozporządzenia o międzynarodowym ruchu broni), umożliwiając tym samym niezależność od szans eksportowych i unikanie dodatkowych wymagań przed odprawą eksportową".
Silnik Avio Aero jest wariantem silnika Catalyst, który jest obecnie opracowywany dla samolotu Beechcraft Denali, podczas gdy rozwiązanie Safran wywodzi się z silnika helikoptera. Wybór silnika był ostatnią przeszkodą dla Eurodrone po podpisaniu w lutym wspólnej umowy na rozwój i produkcję, prototyp ma wznieść się w powietrze do 2027 roku.
Gnom
Czymś V kolumnę USA w Europie, czyli Włochy, trzeba było kupić. W końcu Leonardo jest poza Airbus.