Ręczny karabin maszynowy Mertsav MMG 556 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Redakcja Defence24 zaprasza do obejrzenia galerii zdjęć z targów Saha Expo International Defence & Aerospace Exhibition.
Targi Saha Expo odbywają się w Stambule, na styku dzielnic Bakırköy i Bahçelievler. W trakcie wydarzenia można było zapoznać się mnóstwem nowości przygotowanych przez turecki przemysł zbrojeniowy.
Reklama
Prym wiodły podmioty takie jak FNSS, Otokar i BMC, które w tym roku prezentowały głównie opancerzone pojazdy kołowe takie jak PARS Alpha 8x8, Cobra-II, ARMA 6x6, Kirpi-II czy Altuğ. Nie zabrakło także wozów gąsienicowych.
Kołowy transporter opancerzony BMC Altuğ 8x8 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Kołowy transporter opancerzony BMC Altuğ 8x8 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Pojazd minoodporny BMC Kirpi-II na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Kołowy transporter opancerzony FNSS Pars Alpha 8x8 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Kołowy transporter opancerzony FNSS Pars Alpha 8x8 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Kołowy transporter opancerzony FNSS Pars Alpha 8x8 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Bezzałogowiec lądowy Elektroland Hançer na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Lekki pojazd taktyczny Nurol Makina Yörük EWB (NMS) na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Lekki pojazd taktyczny Nurol Makina NMS-L na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Lekki pojazd taktyczny Otokar Cobra-II oraz kołowy transporter opancerzony Arma 6x6 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Gąsienicowy transporter opancerzony MKE Dağhan z napędem diesel-elektrycznym na Saha Expo 2024. Pojazd posiada model modułu wieżowego ze 120 mm moździerzem.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Armatohaubica samobieżna MKE Gürhan z napędem diesel-elektrycznym na targach Saha Expo 2024. Pojazd powstał z przebudowy ahs T-155 Fırtına.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Armatohaubica samobieżna o trakcji kołowej MKE Yavuz na Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Armatohaubica samobieżna T-155 Fırtına-II na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Armatohaubica samobieżna MKE Gürhan z napędem diesel-elektrycznym na targach Saha Expo 2024. Pojazd powstał z przebudowy ahs T-155 Fırtına.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Radar kierowania ogniem przeciwlotniczym Aselsan ALP (po lewej) i przeciwlotniczy zestaw rakietowo-artyleryjski Aselsan Gürz.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Przeciwlotniczy zestaw rakietowy Aselsan HISAR (po lewej) i radar kierowania ogniem przeciwlotniczym Aselsan ALP.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Amfibijny transporter opancerzony FNSS Zaha na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Przedsiębiorstwo FNSS pokazało amfibijny transporter opancerzony MAV Zaha, który jest tureckim odpowiednikiem amerykańskiego AAV7A1. Prezentowane były również wozy bazujące na transporterze opancerzonym ACV-15, jak przeciwlotniczy zestaw artyleryjski Korkut.
Zademonstrowano także systemy bezzałogowe. Tutaj prym wiedzie oczywiście firma Baykar z rodziną bezpilotowców Bayraktar. Tradycyjnie dla tureckich ekspozycji obecne były liczne systemy broni strzeleckiej, zarówno rodzime, jak i licencyjne.
Okrętowy system rakietowy krótkiego zasięgu Roketsan Levent na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Zdalnie sterowany moduł uzbrojenia Sarsılmaz Dual UKSS z wielkokalibrowym karabinem maszynowym kalibru 12,7 mm na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Prototyp bezzałogowca Bayraktar Kızılelma wraz z uzbrojeniem na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Modele rodziny gąsienicowych pojazdów opancerzonych FNSS Kaplan na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Zdalnie sterowany moduł uzbrojenia Sarsılmaz Dual UKSS z armatą automatyczną kalibru 25 mm na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Silnik odrzutowy TEI TF10000 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Samolot szkolno-treningowy TAI Hürjet na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Model samolotu bojowego 5. generacji TAI Kaan na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Śmigłowiec TAI Gökbey na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Okrętowy system uzbrojenia SAVER Savunma Thunderbolt 40/70 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Bezzałogowy pojazd lądowy Havelsan Barkan 2 na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Bezzałogowiec Bayraktar Akıncı wraz z uzbrojeniem na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
120 mm armatomoździerz MKE zdolny także do strzelania czołgową amunicją 120 x 570 mm.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Przeznaczony do czołgu podstawowego Altay silnik wysokoprężny BMC Batu na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Przeznaczony do czołgu podstawowego Altay silnik wysokoprężny BMC Batu na targach Saha Expo 2024.
Autor. Damian Ratka / Defence24.pl
Nie mogło zabraknąć także prezentacji modeli realizowanych i projektowanych wyrobów stoczni wojennych. Na uwagę zasługuje projekt pierwszego tureckiego lotniskowca o nazwie Mugem.
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!
Reklama
Komentarze (4)
Jan z Krakowa
Czyli Turcja ma szczeście, że nie chciano jej w UE. Jak widać na przykładzie Turcji oraz np. Grecji, tzw. wpólny rynek UE nie gwarantuje rozwoju gospodarczego. A ten rozwój jeszcze jest obecnie ograniczany przez "walkę z globalnym ociepleniem" czyli w dziedzinie gospodarki wysokie podatki na ropę, gaz, węgiel a dopłacanie do wiatraków i fotowoltaiki -- co jest absurdem ekonomicznym i technicznym. A do tego dochodzą jeszcze ograniczenia polityczne dla krajów należących do UE.
Buczacza
Nie...to EU ma szczęście... A biorąc pod uwagę jakość życia w Turcji. ... Naprawdę EU ma szczęście..
Jan z Krakowa
Buczacza. Przecież nie w tym rzecz o czym piszesz w swoim komentarzu. . Chodzi o warunki dla rozwoju gosp. Turcji: wolną politykę cłową , brak sztucznych ograniczeń dla energetyki, itp. Kto tu pisze o szczęściu czy nieszczęściu?
user_1050711
Do Turcji sprzedano m.in. wielką niemiecką fabrykę czołgów, niepracującą od kilku dziesięcioleci. Właśnie jest demontowana. Czy uważacie to Państwo za działanie rozsądne ? Nie niosące przyszłych wielkich niebezpieczeństw ?
Franek Dolas
Imponujące te Tureckie osiągnięcia. No ale oni rozwijali swój przemysł zbrojeniowy od kilkudziesięciu lat a my w tym czasie robiliśmy coś dokładnie odwrotnego. Silniki do czołgów a zwłaszcza samolotów to jest coś.
WSK74PL
Turcja, otwierając swój rynek dla kapitału zagranicznego wprowadziła wymóg udziału kapitału tureckiego. Wszystkie przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe dzięki temu budowały kapitał turecki, a nie tylko służyły transferowaniu zysków do zagranicznych centrali. Rynek wewnętrzny zabezpieczony wysokimi cłami i podatkami na towary importowane był wystarczającą pokusą do inwestowania, przez największych na świecie. W efekcie powstała konkurencyjna gospodarka, która rozwija własne technologie.
Jan z Krakowa
Czyli Turcja ma szczeście, że nie chciano jej w UE. Jak widać na przykładzie Turcji oraz np. Grecji, tzw. wpólny rynek UE nie gwarantuje rozwoju gospodarczego. A ten rozwój jeszcze jest obecnie ograniczany przez "walkę z globalnym ociepleniem" czyli w dziedzinie gospodarki wysokie podatki na ropę, gaz, węgiel a dopłacanie do wiatraków i fotowoltaiki -- co jest absurdem ekonomicznym i technicznym. A do tego dochodzą jeszcze ograniczenia polityczne dla krajów należących do UE.
Buczacza
Nie...to EU ma szczęście... A biorąc pod uwagę jakość życia w Turcji. ... Naprawdę EU ma szczęście..
Jan z Krakowa
Buczacza. Przecież nie w tym rzecz o czym piszesz w swoim komentarzu. . Chodzi o warunki dla rozwoju gosp. Turcji: wolną politykę cłową , brak sztucznych ograniczeń dla energetyki, itp. Kto tu pisze o szczęściu czy nieszczęściu?
user_1050711
Do Turcji sprzedano m.in. wielką niemiecką fabrykę czołgów, niepracującą od kilku dziesięcioleci. Właśnie jest demontowana. Czy uważacie to Państwo za działanie rozsądne ? Nie niosące przyszłych wielkich niebezpieczeństw ?
Franek Dolas
Imponujące te Tureckie osiągnięcia. No ale oni rozwijali swój przemysł zbrojeniowy od kilkudziesięciu lat a my w tym czasie robiliśmy coś dokładnie odwrotnego. Silniki do czołgów a zwłaszcza samolotów to jest coś.
WSK74PL
Turcja, otwierając swój rynek dla kapitału zagranicznego wprowadziła wymóg udziału kapitału tureckiego. Wszystkie przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe dzięki temu budowały kapitał turecki, a nie tylko służyły transferowaniu zysków do zagranicznych centrali. Rynek wewnętrzny zabezpieczony wysokimi cłami i podatkami na towary importowane był wystarczającą pokusą do inwestowania, przez największych na świecie. W efekcie powstała konkurencyjna gospodarka, która rozwija własne technologie.