Przemysł Zbrojeniowy
Turcy poszerzają ofertę kołowych wozów bojowych

Podczas targów zbrojeniowych IDEF 2023 tureckie przedsiębiorstwo FNSS zademonstrowało publiczności swój najnowszy kołowy bojowy wóz piechoty, czyli PARS SCOUT 8x8, dla którego była to oficjalna premiera.
Pojazd powstał w ramach programu Special Purpose Tactical Wheeled Armored Vehicles, realizowanego we współpracy z Prezydium Przemysłu Obronnego Turcji. Względem bazowego PARS IV 8x8, wariant ten ma odznaczać się większą świadomością sytuacyjną załogi. Zrealizowano to dzięki wielu spiętym w jeden system, kamerom umieszczonym na pojeździe,które przekazują obraz kierowcy i dowódcy zarówno w dzień, jak i w nocy. Wóz ten względem pierwowzoru otrzymał także znacznie większe szyby, wykonane ze szkła balistycznego, osłoniętego pancerzem siatkowym. Pojazd ten proponowany ma być kilku krajom jako idealne rozwiązanie dla zadań patrolowych, w których konieczna będzie większa siła ognia niż w przypadku typowych transporterów opancerzonych.
FNSS Özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç Program Müdürü Can Kurt, PARS İZCİ 8x8'yi tanıttı. #IDEF23 pic.twitter.com/bu8kCfcZGX
— FNSS Savunma (@FNSS_Savunma) July 28, 2023
PARS SCOUT to turecki kołowy bojowy wóz piechoty w układzie 8x8 opracowany przez tureckie przedsiębiorstwo FNSS na bazie rodziny KTO PARS IV 8x8. Pojazd zapewnia przewożonym żołnierzom ochronę balistyczną i przeciwminową zgodną z normą STANAG 4569. Uzbrojenie główne stanowi armata łańcuchowa kal. 25 mm umieszczona w bezzałogowej wieży. Istnieje jednak możliwość jej zamiany na bezzałogowy moduł bojowy wyposażony w np. uniwersalny karabin maszynowy lub granatnik automatyczny. Jednostkę napędową pojazdu stanowi najpewniej silnik Caterpillar o mocy 600 KM, jednak producent oficjalnie nie podaje jaki napęd został umieszczony w wozie. Z silnikiem sprzężona jest automatyczna skrzynia biegów. Pojazd ten może być transportowy drogą powietrzną w ładowni takich samolotów transportowych jak A400M Atlas, An-124 czy Ił-76.
nyx
przypomina polskiego hipopotama...
Był czas_3 dekady
Tylko Turcy będą go produkować i sprzedawać, a my Hipcia nie :-(
zegrz69
A jednak jest coś brzydszego niż przedłużony Rosomak
X
Hipopotam..?