Reklama

Nowe życie starszych wersji Hornetów

F-18C. Fot. US Navy.
F-18C. Fot. US Navy.

Raytheon przeprowadził test nowego radaru APG-79(V)X AESA, który potwierdził jego przydatność w programach modernizacyjnych starszych wersji samolotu F-18 Hornet. Radiolokator można będzie instalować w maszynach F/A-18 C/D.

Raytheon poinformował o przeprowadzeniu testów radaru APG-79V(X) AESA, przeznaczonego dla modernizowanych myśliwców Hornet. W trakcie prób potwierdzono wszystkie założenia testowe. Nowa aparatura radarowa ma, zdaniem producenta, umożliwić przedłużenie okresu służby starszych wersji samolotu F/A-18 o 15 do 20 lat.

Maszyny tego typu, wyposażone w nowy radar APG-79V(X) otrzymają możliwości podobne do tych, jakimi dysponują Super Hornety, w tym zwiększenie odległości wykrywania obiektów, możliwość jednoczesnego śledzenia celów w powietrzu i na ziemi, a także zdolność mapowania SAR w wysokiej rozdzielczości.

Producent podkreślił, że instalacja nowego radaru jest prosta i trwa zaledwie ok. godziny.

Dotychczas w służbie znajduje się ok. 500 egzemplarzy lotniczych radarów AESA, wyprodukowanych przez Raytheon i zainstalowanych na samolotach F-15, F/A-18E/F, EA-18G oraz B-2.

WIDEO: Burza w Nowej Dębie. Polskie K9 na poligonie
Reklama

Komentarze (3)

  1. ryszard56

    Panowie szkoda komentować

  2. Kamil

    Kiedy MON miał ogłosić przetarg na kolejne samoloty wielozadaniowe oraz czołgi?

    1. Osprey

      2030

    2. Typhoon

      2040 i wiadomo ze będą to F-16 w wersji Ż

  3. a4

    Za to mamy 20 orkiestr wojskowych, więcej generałów niż USArmy i kapelanów z kropidłem szturmowym.

Reklama