Przemysł Zbrojeniowy
Cywilne samoloty Hercules coraz bliżej

Koncern Lockheed Martin poinformował o uruchomieniu produkcji pierwszego samolotu LM-100J, który jest cywilną wersją wielozadaniowego samolotu transportowego C-130J Super Hercules.
Za przełomowy punkt w konstruowaniu tej maszyny uznano rozpoczęcie budowy skrzydeł w zakładach lotniczych Lockheed Martin w Marietta w stanie Georgia. W fabryce tej będzie się mieściła również linia montażu końcowego samolotów LM-100J. Duża część komponentów będzie budowana dodatkowo w zakładach w Meridian, Mississippi i Clarksburg.
Koncern Lockheed Martin liczy, że samoloty LM-100J odniosą na rynku komercyjnym taki sam sukces, jakie odniosły Herculesy w świecie wojskowym, gdzie znane są z niezawodności i uniwersalności, a także zdolności do działania w praktycznie każdych warunkach pogodowych i terenowych. Takie też ma być przeznaczenie nowych statków powietrznych. Mają one bowiem wykonywać swoje zadania w najtrudniejszych warunkach, i to zarówno jeżeli chodzi o transport ładunków, jak i operacje humanitarne, ewakuację medyczną czy transport VIP.
Kierownictwo koncernu Lockheed Martin złożyło już formalne pismo o aktualizację projektu L-382J do wersji LM-100J do Federalnej Administracji Lotnictwa FAA (U.S. Federal Aviation Administration). Zakłada się, że prototyp samolotu będzie gotowy w 2017 r. i wtedy rozpocznie się proces jego certyfikacji przez FAA.
ja
Powolny, głośny i zapewne nieznośnie drogi. Już się pewnie ustawia kolejka chętnych.
dfg
super :) albo loty cywilnym Caracalem np Gdańsk-Kraków ;) albo Gdańsk-Przemyśl