Przemysł Zbrojeniowy
Będzie fuzja wojskowych zakładów lotniczych
Na stronie bydgoskich Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A. (WZL Nr 2) pojawiła się informacja o planie przejęcia przez nie warszawskich Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 4 S.A. (WZL Nr 4). Połączenie to, na którego temat pogłoski pojawiały się już od pewnego czasu, skonsoliduje zakłady lotnicze zajmujące się samolotami w ramach – inicjatora całej operacji - Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Fuzja planowana jest na pierwszy kwartał 2020 roku, a dokładny termin ma wyznaczyć sąd rejestrowy. Plan połączenia obydwu firm został uzgodniony jeszcze 25 września br., a wyceny WZL Nr 4 dokonano jeszcze w sierpniu. Warszawską spółkę wyceniono wówczas na ponad 117,5 mln złotych, podczas gdy w tym samym czasie WZL Nr 2 - na dwukrotnie więcej, dokładnie 240,5 mln złotych. Fuzja ma się odbyć poprzez przeniesienie całego majątku WZL Nr 4 S.A. do WZL Nr 2 S.A. w zamian za akcje, które spółka przejmująca wyda akcjonariuszom spółki przejmowanej. Połączeniu ma towarzyszyć podwyższenie kapitału zakładowego WZL Nr 2 S.A. o kwotę 26 570 650 zł (obecnie jest to 58 mln zł) poprzez emisję nowych akcji imiennych o wartości 10 zł każda.
W chwili połączenia WZL Nr 2 S.A. przejmie wszelkie zezwolenia, koncesje i ulgi, które zostały przyznane spółce WZL Nr 4 S.A., wraz ze wszystkimi prawami, zobowiązaniami i majątkiem. Z kolei sama WZL Nr 4 S.A. jako podmiot zostanie rozwiązana bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego.
Czytaj też: WZL Nr 4 remontuje silniki F-16
W efekcie nastąpi konsolidacja spółek lotniczych zajmujących się samolotami w ramach Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Przypomnijmy, że WZL Nr 2 zajmuje się do tej pory zajmowało się pracami nad samolotami (płatowce, elektronika, od niedawna jest także producentem systemów bezzałogowych), a WZL Nr 4 – napędami do nich (silniki odrzutowe). Obecnie spodziewana jest efektywniejsza współpraca obydwu zakładów.
O planie przejęcia jako pierwszy poinformował "Express Bydgoski"
MadMax
WZL nr 4 remontuje też silniki śmigłowców. Więc WZL nr 1 , a nie WZL nr 2. Szach i mat, tu nie lepszą jakość i sprawniejsze działanie chodzi.
gdfg
Silniki śmigłowców remontuje WZL nr 1 oddział w Dęblinie.
w
powstanie nowa czapa, oczywiscie w warsiawce. Te zakłady NIC nie produkuja, zadnych elementów samolotów, one je tylko REMONTUJA z pomoca zakupionych za granica czesci - a co wynika z niedomówien artykułu
ksjddj
Cały PGZ powinien się zacząć konsolidować wokół jednego podmiotu albo kilku działów. Byle firma teraz nie wazne co robi i ile pracownikow zatrudnia ma zarzad i jest oddzielna firmą co generuje koszty i nie przyczynia sie do wspolpracy i synergii.
Paweł P.
Musi być!!!