Samochód Ford Ranger jest propozycją WZM S.A. dla Sił Zbrojnych RP, w tym w szczególności Wojsk Specjalnych oraz Wojsk Obrony Terytorialnej, ale też innych rodzajów wojsk, czy formacji mundurowych: Policji, Straży Pożarnej, Straży Granicznej. Przedstawiciele poznańskich zakładów deklarują, że każdorazowo zabudowa pojazdu może zostać dostosowana do wymogów Zamawiającego.
Pojazd w zależności od konfiguracji może przewozić 2, 4 lub do 9 żołnierzy. Może być nośnikiem uzbrojenia, bądź też stanowić podstawę dla wersji specjalistycznych. W Kielcach prezentowany był z podwyższoną zabudową tylnej części.
Napęd demonstrowanego pojazdu stanowi silnik R5 Duratorq TDCi o mocy 200 KM i pojemności 3,2 litra. Jest on wyposażony w sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów.
Ford Ranger wyposażony został w wyciągarkę o sile uciągu 3,7 t, wzmocnione układy zawieszenia i hamulcowy. Został też dostosowany do montażu różnego typu środków łączności i nawigacji. Posiada ponadto snorkel (górny wlot powietrza) i hak holowniczy zgodny z normami NATO, dysponuje też uchwytami do transportu drogą lądową, powietrzną i wodną.
Pojazd charakteryzuje się dopuszczalną masą całkowitą 3,5 tony i ładownością 1 t. Długość wynosi 5359 mm, szerokość: 1849 mm, rozstaw osi: 3226 mm, prześwit: 230 mm. Ford Ranger jest wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów.