Przemysł Zbrojeniowy
Bezpilotowiec Schiebela na testach w Zatoce Fińskiej

Bezzałogowy Statek Powietrzny w układzie wiropłatu produkowany przez austriacką firmę Schiebel odbył testy w Zatoce Fińskiej
Test był częścią trwającego projektu Valvonta2 , kierowanego przez fińską Straż Graniczną i finansowanego przez Europejski Fundusz Morski i Rybacki (EFMR). Projekt ten ma na celu wyłonienie BSP do celów ochrony akwenów morskich. Wyniki testu mają też posłużyć do oceny ewentualnej przydatności tej maszyny dla innych służb - sił zbrojnych Finlandii, ale też ministerstwa rolnictwa i leśnictwa, służby celnej czy instytutu meteorologicznego. Próby odbyły się na jednostce patrolowej Turva.

Schiebel CAMCOPTER S-100 jest bezpilotowym statkiem powietrznym pionowego startu i lądowania (VTOL). Napędzany jest silnikiem o mocy 50 KM, który pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości rzędu 222 km/h. Maksymalny ładunek użyteczny może wynosić do 90 kg. Przy obciążeniu 34 kg S-100 jest w stanie utrzymać się w powietrzu do 6 godzin (z możliwym zwiększeniem tego czasu przez zastosowanie dodatkowego zbiornika paliwa do 10 godzin).
dim
90 kg... czyli do centrum, albo do klientów raz dwa i bez korków... parkowanie pewnie wszędzie, bo na tarasach dachowych - w Atenach prawie wszystkie budynki je mają... - i tylko nie wiem jeszcze, Redakcja nie podała, czy także wjedzie zaparkować do podziemnego garażu supermarketu ? To przesiadam się !