Reklama

Technologie

US Army przetestuje systemy laserowe w warunkach bojowych

Autor. Raytheon Intelligence and Space

US Army wysłała laserowe systemy przeciwlotnicze, służące do zwalczania dronów, poza granice USA.

Nie wiadomo dokładnie gdzie wysłano pojazdy Stryker w wariancie nośnika systemu DE M-SHORAD (Direct Energy Mobile - Short Range Air Defense). Jest to system wykorzystujący lasery oraz inne rodzaje broni „energetycznej”, który służyć ma głównie do zwalczania latających systemów bezzałogowych.

    Poza zwalczaniem dronów, system ten ma zwalczać także samoloty, a także amunicję artylerii lufowej, rakietowej oraz granaty moździerzowe. System bazuje na podwoziu kołowego transportera opancerzonego Stryker DVH A1, uzbrojony jest w laser o mocy 50 kW, który zasilany jest z baterii Li-NCA (tlenki litu, niklu, kobaltu, glinu), które ładowane są przez generatory w formie silników wysokoprężnych, co zapewnia możliwość ciągłego działania w warunkach bojowych.

      Trzeba pamiętać że nadal mowa o systemie, który jest w fazie prototypu, natomiast US Army intensywnie pracuje nad systemami broni energetycznych do obrony wojsk własnych i sojuszniczych. Jednym z elementów prowadzonych prac jest integracja lasera jako komponentu aktywnych systemów obrony pojazdów.

      Reklama

      CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!

      Reklama

      Komentarze (4)

      1. radziomb

        pomyśleć że kiedyś armatka czy pistolet na proch strzelniczy to tez była nowość . Poza tym nie podniecajmy się , to nie działa w deszczu, snieżycy i we mgle.

        1. Alone

          Podobnie drony

      2. GB

        Stawiam że wyślą do Izraela na test bojowy. Tam lata dużo dronów. Jest jeszcze możliwość wysłania do Ukrainy, ale chyba mniejsza ze względu na możliwość utraty pojazdu.

      3. AdSumus

        Zgadnijcie jaki kraj produkuje obrabiarki do laserowego cięcia blach.... Ale po co się interesować polskimi przemysłowymi laserami. Lepiej kupić. Ta firma ma potężną wadę. Jest prywatna.

      4. user_1050711

        Laser 50 kW, jako część indywidualnego systemu APS, każdego pojazdu brzmi dość zachęcająco. Samodzielny laser 50KW, to według znanych mi wyników z Grecji (sprzed kilku lat) stanowczo za mało, jako OPL. Skuteczne byłoby raczej ze 150 kW. Czyli wciąż wyścig technologii, a konkretnie pomniejszania rozmiaru urządzeń. Być może także charakterystyki impulsów ale tego już wiedzieć nie mogę - objęte tajemnicą.

      Reklama