Siły zbrojne
Sikorsky i AgustaWestland zwycięzcami programu ratownictwa morskiego SAR w Wielkiej Brytanii

22 lutego br. brytyjskie media poinformowały, że zbliżające się rozstrzygnięcia programu wyboru usługodawcy w segmencie śmigłowców ratownictwa morskiego SAR wskazują iż zwycięzcami będą firmy oferujące wiropłaty S-92 Superhawk oraz AW189.
Dziesięcioletnia umowa na realizację usług ratownictwa morskiego SAR przy pomocy śmigłowców ma zostać podpisana w bieżącym roku. Obecnie w rywalizacji pozostały dwie firmy, każda z nich planuje wykorzystanie do tej roli średnich śmigłowców dwóch typów - mniejszych AW189 oraz cięższych S-92 Superhawk. Te pierwsze będą wykonywać postawione zadania w południowej części kraju, a więc przede wszystkim na wodach Kanału La Manche, a drugie w części północnej nad obszarem Oceanu Atlantyckiego i Morza Północnego.
Ich służba ma rozpocząć się w 2015 roku, wówczas będą zastępować wojskowe śmigłowce Westland Sea King oraz nieliczne cywilne maszyny, które wykonują obecnie usługi w południowej Anglii (wykorzystujące śmigłowce AW139 oraz S-92 Superhawk).
(ŁP)
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!