Założeniem Northrop Grumman jest wprowadzenie nowej wersji radarów na 1500 statkach powietrznych. Zakłada się jednak, że w przypadku samolotów F-16 modernizacji będą podlegały jedynie wersje Block 40 i Block, ponieważ starsze egzemplarze zaczynają być już wycofywane przez poszczególne państwa (co wcale nie oznacza, że montaż na nich radaru SABR jest technicznie niemożliwy).
Czytaj także: Amerykanie przekażą Tajwanowi fregaty i samoloty F-16
Stację tą planuje się również wprowadzić na samolotach, które są właśnie budowane w zakładach lotniczych Fort Worth w Teksasie. Northrop Grumman nie zaprzestanie jednak produkcji starszego radaru APG-68(V)9, jeszcze z mechanicznym sklonowaniem przestrzeni.
Prace nad radarem SABR trwały w koncernie Northrop Grumman od ponad pięciu lat i były finansowane z własnych środków. Początkowo ma on zostać zamontowany na około 300 samolotach F-16 należących do USAF i 146 samolotach F-16 wykorzystywanych przez Tajwańczyków.
Zobacz również: Kolumbia chce być następnym użytkownikiem F-16
(MD)