Siły zbrojne
Boeing oraz EADS walczą o kontrakt w Wielkiej Brytanii

4 stycznia br. Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii poinformowało, że w ramach programu UAS rozpatruje oferty dwóch podmiotów - amerykańskiego Boeinga oraz europejskiej firmy Cassidian (część koncernu EADS).
Celem programu UAS jest pozyskanie bezpilotowych aparatów latających przeznaczonych do działań rozpoznawczych z pokładów okrętów wojennych. Sprzęt ma być leasingowany od producenta do 31 maja 2015 roku. Maszyny mają charakteryzować się długotrwałością lotu na poziomie 8 godzin i być wyposażone przynajmniej w elektrooptyczną głowicę obserwacyjną. Sprzęt ma być przewożony na pokładach fregat rakietowych typu 23 oraz jednostkach pomocniczych należących do RFA.
Boeing oferuje w przetargu sprawdzony w środowisku morskim BSL Scan Eagle, a Cassidian AAI Aerosonde.
(ŁP)
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!