Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Turecki kołowy transporter ze zdalnie sterowaną wieżą

PARS III 6x6 (zdjęcie poglądowe).
PARS III 6x6 (zdjęcie poglądowe).
Autor. FNSS

Tureckie przedsiębiorstwo FNSS jakiś czas temu zaprezentowało najnowszy wariant swojego kołowego transportera opancerzonego Pars III 6x6, który tym razem zintegrowano ze zdalnie sterowany systemem wieżowym.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Rodzinę transporterów opancerzonych Pars (lampart anatolijski) produkowanych przez turecką firmę FNSS tworzy szereg konstrukcji w układzie 6x6 oraz 8x8, wyposażonych w szeroką gamę rodzajów uzbrojenia. Obecnie testowana jest konfiguracja pojazdu z bezzałogowym systemem wieżowym w miejscu dotychczas użytkowanego rozwiązania załogowego lub zdalnie sterowanego modułu bojowego wyposażonego w karabin maszynowy. Nie została podana nazwa modułu , jednak można spodziewać się, że to konstrukcja opracowana lokalnie. Główne uzbrojenie to najpewniej wciąż armata automatyczna Aselsan kal. 25 mm, stosowana m.in. w tamtejszych bojowych wozach piechoty ZMA-15. W porównaniu z wieżą załogową widoczne są zmiany konstrukcyjne, uzbrojenie główne znajduje się symetrycznie pośrodku wieży.,a nie- jak wcześniej- po jej prawej stronie. Karabin maszynowy również został przemieszczony bliżej linii środka wieży i został sprzężony z armatą automatyczną.

Czytaj też

Pars III 6x6 to kołowy transporter opancerzony w układzie trzyosiowym opracowany przez turecką firmą FNSS. Uzbrojenie główne może stanowić w zależności od konfiguracji uniwersalny karabin maszynowy kal. 7,62 mm lub granatnik automatyczny kal. 40 mm umieszczone w bezzałogowym module bojowym albo armata automatyczna 25 mm umieszczona w załogowej wieży. Pojazd zapewnia załodze ochronę na poziomie STANAG 4569 zarówno pod względem efektorów balistycznych, jak i min oraz improwizowanych ładunków wybuchowych. Jednostkę napędową stanowi silnik diesla o mocy 500 KM. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 100 km/h po drogach utwardzonych oraz do 8 km/h podczas pokonywania przeszkód wodnych pływaniem . Zasięg operacyjny został określony na ponad 800 km. Centralny system pompowania opon umożliwia kierowcy dostosowanie ciśnienia w oponach do różnych warunków terenowych.

Reklama

Czytaj też

YouTube cover video
Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Pucin:)

    HA, HA, HA!!!!!!!! a polska piechota - lekka i zmotoryzowana - nadal jak w 1920 roku z buta!!!!!!!! mości panowie!!!!!! z buta!!!!!!! gdy program Patra 6*6 Pasi XA-180/185/200 (Łotwa. Finlandia, Niemcy, Szwecja i Estonia oraz teraz armia UA) przeszedł koło nosa!!!!! Z buta mości panowie i szabelką lub kosami!!!!!! :0

    1. szczebelek

      Mówimy o tej samej Patrii, która nie zmieniła metod podpisywania umów? 🙄🤔 Za jakiś czas te państwa się obudzą.

    2. Pucin:)

      @szczebelek - nie nie mówimy o Patri z Melmag - a umowy to trzeba umieć negocjować i podpisywać a potem biadolić. A swoją drogą to mówimy o Hanwha Defence (K9) - już widać, że beeeeee, Hyundai Rotem (K2) >> +/- oraz Korean Aerospace Industries (FA-50) >> +/-.

  2. Chasim

    Nasz bóbr przy tym wygląda jak niedorozwinięty...