Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Prezes Rosomak S.A. odwołany

Kołowy transporter opancerzony Rosomak.
Kołowy transporter opancerzony Rosomak.
Autor. Damian Ratka/Defence24

W dniu 2 września 2024 r. Rada Nadzorcza Rosomak S.A. odwołała Piotra Kisiela funkcji Prezesa Zarządu Rosomak SA - dowiedział się Defence24.pl.

Na stronie internetowej pojawiło się już ogłoszenie o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko prezesa i członka zarządu. Obecnie obowiązki prezesa czasowo wykonuje Cezary Dominiak. Piotr Kisiel pełnił funkcje prezesa od 12 grudnia 2022 roku. W okresie piastowania stanowiska Piotr Kisiel nadzorował m.in. realizację zamówień na transportery opancerzone dla polskiej armii oraz współpracę z zagranicznymi partnerami w ramach strategicznych projektów.

Reklama

Od lipca 2016 roku do sierpnia 2021 roku Piotr Kisiel pełnił funkcję prezesa Wojskowego Centralnego Biura Konstrukcyjno-Technologicznego S.A. W sierpniu 2022 roku objął stanowisko członka zarządu spółki Rosomak S.A. w Siemianowicach Śląskich.

Reklama

Rosomak S.A. jest producentem KTO Rosomak, czyli transporterów opancerzonych produkowanych w różnych wariantach na licencji fińskiej Patrii. Oprócz tego dostarcza Siłom Zbrojnym RP także pojazdy rozpoznawcze Legwan 4x4, wspiera również eksploatację samochodów Oshkosha wykorzystywanych przez Wojska Specjalne.

Reklama

WIDEO: Trump na podbój Panamy, Grenlandii i Kanady I ORP Ślązak Gawronem | Defence24Week #105

Komentarze (2)

  1. WSK74PL

    Szkoda, że Rosomak SA nie dostanie zlecenia w programie Kleszcz, Zamiast budować potencjał produkcji kadłubów w AMZ, można by zwiększyć potencjał w Gliwicach i tych 250 szt wozów rozpoznania zunifikować z KTO Rosomak.

    1. Orel

      Dlaczego mamy unifikować z platformą która już nie długo będzie platformą schodzącą?

    2. wozale

      Niestety, ale w ostatnim czasie wszystko pochodzące z z Gliwic dotknął syndrom niemożności. Wojsko chciało powozie do Kraba - nie dało się. Chyba, że z pękającymi kadłubami. Zachciało się armii modernizować Leo2A4 do 2021 r. - nie dało się. Może się uda do 2027r. Pożyjemy - zobaczymy. Jakoś śmiem wątpić. W Kutnie może nie wymyślili najpiękniejszego pojazdu rozpoznawczego, ale jest i to podobno całkiem dobry. Po co przekazywać do Gliwic to co działa ? Mało już tam skopali ?

    3. WSK74PL

      Rosomaka produkują z dobrym skutkiem inne zakłady niż Bumar Łabędy, a to one robiły remonty Leo i podwozie do Kraba. Bóbr z AMZ, koncepcja raczej nieaktualna, a przy tej cenie to małopłacalna. Rosomak też pływa i można tam spokojnie upchnąć sprzęt dla zwiadu. Ale, jeśli choćby Litwa kupi to od nas, to się wycofam z krytyki ...... AMZ wg mnei powinien robić zabudowy specjalistyczne, małoseryjne, zarówno na produktach HSW, jak Rosomak SA.

  2. Remov

    Co z umową na Rosomaki L?

Reklama