Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje kolejne trałowce Marynarki Wojennej RP

Tralowiec ORP Necko podczas remontu w PGZ SW.
Tralowiec ORP Necko podczas remontu w PGZ SW.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna

PGZ Stocznia Wojenna podpisała z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu umowę na naprawę średnią i dokową ORP Drużno oraz naprawa główną i dokową ORP Wigry. To kolejne dwa trałowce, po ORP Mamry i ORP Necko, które trafią do gdyńskiej stoczni.

„Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP” – powiedział Marcin Ryngwelski, Prezes PGZ Stoczni Wojennej. - „Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.”

ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 1.
ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 1.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
Reklama

W przypadku ORP Drużno (641) umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207 w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni wykorzystany zostanie również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.

Zakres prac na ORP Wigry (644) jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację polegająca na wymianie silników głównych wraz z przekładniami. Wymieniona zostanie także cała elektrownia okrętowa włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową. Naprawione zostaną systemy broni podwodnej, a jednostka wyposażona zostanie w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności.

Remontowane jednostki to trałowce bazowe projektu 207 służące do wykrywania i neutralizacji min, na podstawie którego wyprodukowano najdłuższą serię jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej. Projekt ten jest znany z wykorzystania nowatorskich (na swoje czasy) technologii służących minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku. Służą obecnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

Tralowiec bazowy projektu 207 w PGZ Stoczni Wojennej.
Trałowiec bazowy projektu 207 w PGZ Stoczni Wojennej.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 2.
ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 2.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
maszynownia trałowca projektu 207.
maszynownia trałowca projektu 207.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. Monkey

    Nie najnowsze te okręciki, ale nadal przydatne.

    1. Chyżwar

      A pewnie, że tak. Dlatego głupotą byłoby się ich pozbyć.

    2. Essex

      Do czego????