Przemysł Zbrojeniowy
Niemcy i Włosi łączą siły w dziedzinie zespołów napędowych

Autor. Esercito Italiano / Ministero della Difesa
Firma Iveco Defence Vehicles weszła we współpracę z RENK Group AG. Umowa ma na celu ocenę możliwości integracji rozwiązań RENK oraz IDV w platformach bojowych przyszłości. Włoska firma produkuje pojazdy takie jak Centauro II oraz SUPERAV 8x8.
Umowa ma na celu wymianę doświadczeń, jak również wspólny rozwój oraz wdrażanie do produkcji nowoczesnych rozwiązań i technologii w segmencie zespołów napędowych. Współpraca ma przełożyć się na szybsze opracowywanie i wdrażanie podzespołów wykorzystywanych w nowoczesnych pojazdach gąsienicowych.
To duża szansa na rozwój dla obu przedsiębiorstw, choć wydaje się, żę to Włosi, którzy specjalizują się w pojazdach o trakcji kołowej, mogą bardziej skorzystać na tej umowie. Obie firmy są dużymi graczami na rynku zbrojeniowym, dostarczając swoje produkty i rozwiązania klientom z całego świata.
Obecnie uwaga włoskiego przemysłu obronnego skupia się na rynku lokalnym. Rzym planuje pozyskać nowe bojowe wozy piechoty, które zastąpią VCC-80 Dardo, a także czołgi podstawowe, które uzupełnią modernizowana C1 Ariete. Włosko-niemieckie porozumienie w dziedzinie zespołów napędowych może być przygotowaniem do realizacji tych programów. Firma IDV z pewnością będzie dążyła do wzięcia w nich udziału.

Autor. Iveco Defence Vehicles
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!