Przemysł Zbrojeniowy
Instytut Lotnictwa razem z Embraerem

Autor. Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa (ILOT) oraz Embraer podpisały umowę dotyczącą współpracy w zakresie powstawania nowych technologii oraz materiałów lotniczych. Możliwe, że to niejedyna umowa, którą w niedalekiej przyszłości podpisze w Polsce brazylijska firma.
Ostatnie dni można nazwać ofensywą Embraera w Polsce. Brazylijski koncern lotniczy nie tylko zaprezentował swoją ofertę przedstawicielom polskich władz, ale również nawiązał istotną współpracę z Łukasiewicz - Instytutem Lotnictwa.
ILOT z nową współpracą
„ILOT i Embraer wspólnie rozpoczną współpracę, koncentrując wysiłki na działaniach badawczo-rozwojowych w zakresie materiałów, przyszłych technologii lotu, projektowania lotniczego i przyszłych procesów obsługi technicznej” – czytamy w komunikacie polskiej spółki.
MON zainteresowany transportowcami?
Zawiązanie powyższej współpracy nie było jedynym celem wizyty prezesa koncernu Francisco Gomesa Neto w Polsce. 10 marca spotkał się on w Warszawie z wiceministrem obrony narodowej Pawłem Bejdą, gdzie przedstawiał ofertę platform powietrznych, który w przyszłości mogłyby znaleźć się na wyposażeniu Sił Powietrznych RP.
Według naszych informacji, zaprezentowaną maszyną był średniej wielkości samolot transportowy, który w przyszłości mógłby zastąpić wykorzystywany w polskiej armii C-130E/H Hercules. Ponadto, jak w swojej analizie wskazywał red. Maciej Szopa, Embraer – jeśli jego samolot zostanie wybrany przez stronę polską – miałby zdecydować się na stworzenie w Polsce europejskiego centrum szkolenia na wybrane maszyny. Firma mogłaby także umieścić na terenie naszego kraju pełne centrum remontowo-serwisowe (MRO). W grę wchodzi również polonizacja niektórych systemów pokładowych. Obecnie Ebraer (w sposób bezpośredni i pośredni) zapewnia około 1350 miejsc pracy w Polsce.
WIDEO: B jak BTR-4 Bucefał - Alfabet Defence24