Przemysł Zbrojeniowy
Hiszpańskie okręty podwodne dla Polski: rusza ofensywa

Autor. Hiszpańska marynarka wojenna
Koncern stoczniowy Navantia zakończył z powodzeniem testy napędu niezależnego od powietrza przeznaczonego dla hiszpańskich okrętów podwodnych typu S-80 Plus. Okręty te spełniają więc już polskie wymagania i mogą zostać zaproponowany Marynarce Wojennej RP w ramach programu ORKA.
Hiszpański okręt podwodny nowej generacji typu S-80 Plus miał z założenia być wyposażony w napęd niezależny od powietrza AIP (Air Independent Propulsion). Wiedziano bowiem, że dzięki niemu, okręt nie mający reaktora atomowego a jedynie napęd diesel – elektryczny, może przebywać pod wodą nie trzy dni (co zabezpieczałaby klasyczna bateria akumulatorów), ale co najmniej dwa tygodnie.
Prace w Hiszpanii nad systemem AIP się jednak opóźniały, co niewątpliwie ograniczało możliwości już zbudowanych, dwóch pierwszych jednostek typu S-80 Plus. Na szczęście dla Hiszpanów program budowy napędu niezależnego od powietrza oznaczanego jako AIP BEST (Bio-Ethanol Stealth Technology) zakończył się wreszcie sukcesem. Jego potwierdzeniem były fabryczne próby odbiorcze przeprowadzone w specjalnym ośrodku testowym na terenie stoczni Kartagena, który według Navantii ma być "unikatowy na świecie".
Jeśli jesteś przedstawicielem wybranych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem Państwa przysługuje Ci 100% zniżki!
Aby uzyskać zniżkę załóż darmowe konto w serwisie Defence24.pl używając służbowego adresu e-mail. Po jego potwierdzeniu, jeśli przysługuje Tobie zniżka, uzyskasz dostęp do wszystkich treści na platformie bezpłatnie.
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!