Reklama


Przejęcie nie dotyczyło działu kosmicznego firmy Avio, a jedynie części lotniczej, będącej od dawna podwykonawcą zewnętrznym dla GE Aviation. Na przykład w Bielsku-Białej produkowano łopatki turbin i moduły do silników GE Aviation. Nowe zakłady będą piątym obiektem GE w Europie Środkowo-Wschodniej pracującym w branży lotniczej. Dotychczas były to: Engineering Design Center w Polsce, po jednym zakładzie w  Czechach i na Węgrzech, oraz joint venture w Rumunii.

Czytaj też - Avio Polska - 10-lecie lidera przemysłu lotniczego w Polsce

Po przejęciu przez GE Aviation firma zmienia nazwę na Avio Aero. Avio posiada zakłady we Włoszech, Polsce, Brazylii i Chinach, zatrudniające łącznie 4,7 tysiąca ludzi. Pod opiek GE Aviation jej struktura ma być zoptymalizowana, a oferta poszerzona o produkty przeznaczone dla przemysłu energetycznego, naftowego i morskiego. Planowane są też inwestycje o wartości ponad miliarda dolarów.

(JS)
Reklama
Reklama

Komentarze