Przemysł Zbrojeniowy
AUSA 2020: GDLS prezentuje lądowy bezzałogowiec TRX

Na tegorocznej wirtualnej edycji targów przemysłu obronnego AUSA 2020 (Association of the United States Army) amerykański koncern GDLS zaprezentował swój bezzałogowy pojazd lądowy Tracked Robot 10-Ton (TRX). Pojazd ten jest dedykowany do programu Manned Unmanned Teaming (MUM-T).
Wóz ten oferowany jest w programie pozyskania nowych bezzałogowych wozów bojowych w wersji średniej Robotic Combat Vehicle — Medium (RCV-M). Według deklaracji producenta TRX ma oferować połączenie innowacyjnego myślenia w jego konstrukcji, w tym zastosowanie zaawansowanej sztucznej inteligencji i lekkich materiałów z jakich został wykonany. Wykorzystuje interfejs Warfighter/Machine Interface (WMI) do operacji autonomicznych i bezzałogowych zaprojektowany przez Ground Vehicle System Center (GVSC). Ma mieć także wyjątkowo konkurencyjną ładowność całkowitą względem innych analogicznych rozwiązań, a także szeroki zakres możliwych do wykonywania misji dzięki kompaktowym rozmiarom, osiągom własnym i zdolnościom pokonywania przeszkód.
Platforma bazowa może zostać dostosowana poprzez odpowiednią specjalistyczną zabudowę modułową do wykonywania różnego rodzaju zadań w wersjach: transportowej, rozpoznawczej, wsparcia ogniowego, antydronowej, inżynieryjnej i walki elektronicznej i innych. Wóz ten ma być w stanie kompleksowo współpracować z innych załogowymi ciężkimi wozami bojowymi z pododdziałów ABCT i SBCT, a także wspierać je w wykonywaniu wielu misji.
Czytaj też: Mechaniczne muły dla lekkiej piechoty US Army
General Dynamics Land System oferuje także Multi-Utility Tactical Transport (MUTT) w programie Squad Multipurpose Equipment Transport (SMET), czyli pozyskania nowego, kołowego bezzałogowego pojazdu transportowego (zwanego "mechanicznym mułem", którego celem ma być towarzyszenie drużynie lekkiej piechoty w pododdziałach IBCT i przewożenie wszelkiego zbędnego w czasie marszu ekwipunku. Z tej konstrukcji inżynierowie tej spółki wykorzystali w TRX architekturę elektroniczną i sterowania. Pozwala to na zwiększenie kompleksowości oferty i kompatybilności obu rozwiązań ze względu na wykorzystanie analogicznych komponentów w ich konstrukcji.
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!