Reklama

Siły zbrojne

Orliki wracają do Radomia [FOTO]

PZL-130 Orlik TC-II Advanced
PZL-130 Orlik TC-II Advanced
Autor. Mateusz Chodelski, Anna Kuna, M. Ziętek.

Rozpoczęło się przebazowanie statków powietrznych z Dęblina do ich macierzystej bazy w Radomiu. Ponad trzyletnia nieobecność maszyn związana była z remontem lotniska. Powrót oznacza, że 4. Skrzydło Lotnictwa szkolnego będzie znowu operowało z dwóch baz.

Reklama

Dęblin opuściło 11 samolotów PZL-130 Orlik TC-II Advanced, w tym Zespół Akrobacyjny na tych samolotach, oraz dwa lekkie samoloty transportowe M-28 Bryza. Maszyny zostały uroczyście powitane w Radomiu 7 grudnia.

Reklama

Czytaj też

Reklama
Autor. Mateusz Chodelski, Anna Kuna, M. Ziętek
Autor. Mateusz Chodelski, Anna Kuna, M. Ziętek
PZL-130 Orlik TC II Advanced
PZL-130 Orlik TC II Advanced
Autor. Mateusz Chodelski, Anna Kuna, M. Ziętek.

Na płycie lotniska samoloty PZL-130 Orlik przywitał wodny salut, wykonany przez wojskową straż pożarną. - Po opuszczeniu kabin samolotów, Dowódca Grupy Działań Lotniczych złożył meldunek o powrocie komponentu lotniczego do macierzystego lotniska.- Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej – mówi kpt. Michał Jabłoński, lider Zespołu Akrobacyjnego „Orlik", który, podobnie jak inni piloci, nie ukrywa zadowolenia z powrotu na lotnisko Radom-Sadków.– W Dęblinie czuliśmy się dobrze, ale niezmiernie się cieszymy, że możemy znowu latać nad Radomiem – podsumowuje kpt. Jabłoński.

Czytaj też

W najbliższym czasie na pilotów czekają nie tylko działania związane ze szkoleniem podchorążych Lotniczej Akademii Wojskowej, ale także przygotowania do międzynarodowych pokazów lotniczych Air Show, które odbędą się w sierpniu przyszłego roku.

To początek przebazowania, łącznie bowiem Siły Powietrzne posiadają 28 samolotów PZL-130 TC-II Advanced. Ostatni z nich został oddany użytkownikowi po wykonanej modernizacji pod koniec października tego roku.

PZL-130 Orlik to samolot do wstępnego szkolenia pilotów bojowych samolotów odrzutowych. Po zakończeniu szkolenia na nim adepci lotnictwa przesiadają się na M-346 Bielik, bazujące na co dzień w Dęblinie.

Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. Filemon19

    Podsumowując 170 mln PLN ,za puste lotnisko którego nikt nie chce To może od razu przebazować tu FA50 Haloooo MON